AIMS Festival

Riccardo Frizza

Riccardo Frizza

Director d’Orquestra

Director musical del Donizetti Òpera Festival de Bèrgam (Itàlia)

Nomenat recentment director musical del Donizetti  Òpera Festival de Bèrgam (Itàlia), Riccardo Frizza es va formar al Conservatori de Música de Milà i a l’Accademia Chigiana de Siena. El 1998 es proclama guanyador del Concurs Internacional de directors de la Filharmònica de Bohèmia a la República Txeca. Des del 1994 al 2000 va ser director resident de l’Orquestra Simfònica de Brescia.

És convidat habitual de les orquestres, teatres d’òpera i festivals més importants d’Itàlia i ha debutat i tornat en diverses ocasions al Rossini Opera Festival de Pesaro, Festival Verdi de Parma, Teatre dell’Opera de Roma, Teatre Comunale de Bolonya, Teatre Regio de Torí, Teatre Carlo Felice de Gènova, Teatre La Fenice de Venècia, Teatre del Maggio Musicale de Florència o Teatre alla Scala de Milà. Ha dirigit algunes de les orquestres més importants del món en festivals i escenaris com els de Radio France i Montpeller, Aix-en-Provence, Sant-Denis, Royal Festival Hall de Londres, La Monnaie de Brussel·les, Opéra National de Lió, Hercules Hall de Munic, Teatre São Carlos de Lisboa, Festival d’Osaka, Washington National Opera, Seattle Opera, Houston Grand Opera, San Francisco Opera i Metropolitan Opera House de Nova York.

Entre molts altres conjunts simfònics, ha pujat al podi de l’Orchestra dell’Accademia Nazionale de Santa Cecília, Orchestra del Maggio Musicale Fiorentino, Sächsische Staatskapelle Dresden, Orchestra Verdi de Milà, Filharmònica Toscanini, Filharmònica de Sant Petersburg, London’s Philarmonia Orchestra, Orchestre National de Belgique, Bayerische Staatsorchester de Munic, Ensemble Orchestral de París, Tokyo Symphony Orchestra o Kyoto Symphony.

A les darreres temporades el mestre Frizza ha dirigit, entre d’altres títols, Falstaff a Seattle, Armida al Met, Don Carlo i Luisa Miller a Bilbao, Anna Bolena amb la Dresden Staatskapelle, Don Pasquale a Florència, Manon Lescaut a Verona, Così fan tutte al Festival de Macerata, Lucrezia Borgia a San Francisco, Il Trovatore a Venècia, Les Contes d’Hoffmann i Attila al Theater an der Wien (Viena), L’elisir d’amore a Dresden, I Capuleti e i Montecchi a San Francisco i Munic, La Cenerentola a l’Opéra National de Paris-Bastille i Munic, La scala di seta i Luisa Miller a Zuric, Il Barbiere di Siviglia a Munic, Otello a Frankfurt, Oberto, Conte di San Bonifacio i Il Pirata a La Scala, Rigoletto a l’Arena de Verona i Seattle; Norma, La Bohème, Tosca i Maria Stuarda al Met de Nova York, L’Italiana in Algeri a l’òpera Garnier de París, La Bohème a Dresden i Dallas, Tosca i Roberto Devereux a San Francisco; Tosca, La Traviata, Lucia di Lammermoor, L’elisir d’amore, Norma i Semiramide a La Fenice, Norma al Théâtre des Champs-Élysées de París, I Capuleti e i Montecchi, Rigoletto i L’Italiana in Algeri al Gran Teatre del Liceu de Barcelona, ​​Linda di Chamounix a l’Òpera de Roma, Otello i Aida al Festival de Macerata, Lucia di Lammermoor i Il Barbiere di Siviglia a l’Opéra National de París, Norma a la Lyric Opera de Chicago, I Puritani al Müpa de Budapest, La Traviata i Norma a Tòquio i Il Castello di Kenilworth al Donizetti Festival de Bèrgam.

Ha enregistrat diverses obres per als segells Supraphon, Decca, Dynamic, Naxos i TDK.